Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Invatamantul romanesc

Invatamantul romanesc #45265

Veste proastă pentru studenţi: Nu mai au gratuitate la transportul feroviar cei de peste 26 de ani/ Scrisoare deschisă transmisă de Uniunea Studenţilo

Uniunea Naţională a Studenţilor din România a transmis o scrisoare deschisă premierului privind nemulţumirea faţă de hotărârea Guvernului de a nu mai oferi transport feroviar gratuit studenţilor, care au peste 26 de ani, după ce, anul universitar precendent, aceştia au beneficiat de acest drept.

tren-gara-razvan-chirita.jpg


"Domnule prim-ministru, Mihai Tudose, respectiv domnule ministru, Liviu Marian Pop, egalitatea în şanse nu se regăseşte în acţiunile întreprinse, iar acest drept trebuie să existe pentru toţi studenţii înmatriculaţi la o instituţie de învăţământ superior din România indiferent de vârstă, etnie, religie, sex, an de studiu, experienţa precedentă sau alt criteriu care nu este inclus în codul şi obligaţiile studentului. (...) O minune ţine trei zile, un lucru valoros ţine o viaţă, dar un aspect populist ţine un an. România, astăzi face un pas înapoi în educaţie, România, astăzi face un pas înapoi în ceea ce înseamnă politicile educaţionale studenţeşti şi de tineret. Educaţia românească nu trebuie să fie o prioritate doar verbal exprimată, ci si faptic", reiese dintr-un comunicat transmis de către Uniunea Naţională a Studenţilor din România (UNSR).

Studenţii cer ministerului Educaţiei o explicaţie în baza căreia s-a luat această decizie, dar şi un raport al impactului bugetar.

De asemenea, UNSR precizează că, potrivit datelor de pe site-ul ministerului Educaţiei, în perioada 2009-2015, în învăţătântul universitar superior, în fiecare an, aproximativ 5% dintre studenţi au avut vârste cuprinse între 25 şi 29 de ani.

"Fără a avea date exacte despre ultimii doi ani universitari, putem constata faptul că trendul este unul descendent si că formarea numărului de studenţi efectiv este unul redus. Cunoaştem faptul că multe dintre deciziile luate au un fundament politic sau unul economic. Dacă există un fundament economic, UNSR va afirma faptul că nu este unul fondat, reducerea de cheltuieli în acest segment, nu trebuie realizată prin discriminarea studenţilor în funcţie de vârstă", se mai arată în punctul de vedere al Uniunii Naţionale a Studenţilor din România.

UNSR aminteşte că "Pactul pentru Educaţie" din 2008 avea ca scop creionarea unor direcţii şi obiective pentru viitoarea strategie a sistemului de învăţământ şi semnarea unei înţelegeri politice, astfel încât reforma în educaţie să fie una coerentă.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45465

Profesorii ar putea să se pensioneze cu trei ani mai devreme

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) solicită Guvernului României modificarea Legii pensiilor, astfel încât cadrele didactice să se poată pensiona cu trei ani înainte de împlinirea vârstei standard, transmit sindicaliştii.

"Nivelul de suprasolicitare neuropsihică, precum şi cazurile medicale grave, care îi împiedică pe colegii noştri să îşi desfăşoare activitatea la catedră, impun crearea unui cadru legal adecvat acestei profesii", explică Federaţia.

Sindicaliţtii susţin că, în prezent, un cadru didactic este nevoie să lucreze chiar şi cu 38 de elevi în acelaşi timp, ceea ce însemnă "o atenţie sporită atât la fiecare elev în parte, cât şi la propria persoană, cadrul didactic fiind considerat model; un grad mare de responsabilitate faţă de elevi şi pregătirea acestora; un consum psihic deosebit pentru activităţile desfăşurate atât în timpul orelor, cât şi în timpul pregătirii acestora; un efort considerabil în ceea ce priveşte nu doar conduita, cât şi pregătirea profesională; adaptabilitatea la fiecare elev în parte, mai ales acolo unde sunt şi cazuri speciale".

"Federaţia noastră a făcut demersuri şi a solicitat Premierului Mihai Tudose ca în noua Lege a pensiilor, în sistemul de educaţie, să fie permisă pensionarea cadrelor didactice cu trei ani mai devreme. Numărul anual al dascălilor care ar putea solicita acest lucru nu va fi atât de mare încât să pună presiune pe bugetul pensiilor şi asigurărilor sociale. Din cauza pensiilor de mizerie, marea majoritate a cadrelor didactice solicită prelungire de activitate. Acceptarea acestei solicitări ar fi un ajutor nespus de mare mai ales pentru colegii noştri care au probleme de sănătate şi care sunt pur şi simplu umiliţi de un sistem care îi pune să aleagă între venituri din care nu se pot întreţine şi obligaţia de a-şi desfăşura activitatea în condiţii dificile", a declarat preşedintele FSLI, Simion Hancescu.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45915

Calendarul examenului de bacalaureat din 2018 a fost se regăsește în Ordinul MEN nr. 4792/2017 privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat național – 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 740 din 14 septembrie 2017.

Așa cum anunțase ministrul, probele pentru competențele digitale și lingvistice (probele orale) nu vor mai avea loc la finalul semestrului II de școală, înainte de probele scrise, ci se vor ține la începutul semestrului II, adică în primele luni ale anului.

Potrivit calendarului, prima sesiune a examenului de bacalaureat se va desfășura după cum urmează:

  • 29 ianuarie – 2 februarie 2018: înscrierea candidaților;
  • 12-13 februarie 2018: evaluarea competențelor lingvistice la limba română;
  • 14-15 februarie 2018: evaluarea competențelor lingvistice la limba maternă;
  • 16, 19-20 februarie 2018: evaluarea competențelor digitale;
  • 21-22 februarie 2018: evaluarea competențelor lingvistice la limba străină;
  • 25 iunie 2018: proba scrisă la limba română;
  • 26 iunie 2018: proba scrisă la limba maternă;
  • 27 iunie 2018: proba scrisă obligatorie a profilului;
  • 28 iunie 2018: proba scrisă la alegere a profilului și specializării;
  • 4 iulie 2018: afișarea rezultatelor (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (între 12:00 și 16:00);
  • 5-8 iulie 2018: rezolvarea contestațiilor;
  • 9 iulie 2018: afișarea rezultatelor finale.

Notă: Cursurile pentru clasele a XII-a și a XIII-a se încheie pe 25 mai 2018.

A doua sesiune a examenului de bacalaureat are următoarea structură:

  • 10-13 iulie 2018 : înscrierea candidaților;
  • 27 iulie 2018: înscrierea candidaților care au promovat examenele de corigențe;
  • 20 august 2018: proba scrisă la limba română;
  • 21 august 2018: proba scrisă la limba maternă;
  • 22 august 2018: proba scrisă obligatorie a profilului;
  • 23 august 2018: proba scrisă la alegere a profilului și specializării;
  • 24, 27 august 2018: evaluarea competențelor lingvistice la limba română;
  • 28 august 2018: evaluarea competențelor lingvistice la limba maternă;
  • 29-30 august 2018: evaluarea competențelor digitale;
  • 30-31 august 2018: evaluarea competențelor lingvistice la limba străină;
  • 1 septembrie 2018: afișarea primelor rezultate (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (între 12:00 și 16:00);
  • 2 - 5 septembrie 2018: rezolvarea contestațiilor;
  • 6 septembrie 2018: afișarea rezultatelor finale.

Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiţii, cumulativ:

  • susţinerea tuturor probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale;
  • susţinerea tuturor probele scrise şi nota 5 la fiecare dintre acestea;
  • obţinerea mediei 6 cel puţin, la probele scrise.

Candidații care fraudează sau încearcă să fraudeze examenul de bacalaureat vor fi eliminați din examen și nu vor mai putea participa la probele următoare, "fără posibilitatea recunoașterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale", după cum se arată în ordinul de ministru. În plus, ei nu vor mai avea dreptul să mai participe la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Invatamantul romanesc #45952

BAC 2018: Prima sesiune a bacalaureatului din acest an începe luni/ CALENDARUL examenelor

Prima sesiune a examenului naţional de Bacalaureat 2018 începe luni, 12 februarie 2018, cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, potrivit calendarului anunţat de ministerul Educaţiei Naţionale.

bacalaureat-ana-poenariu.jpg


Conform calendarului aprobat prin ordin de ministru, proa ba va continua în data de 13 februarie şi va fi urmată de evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (14 - 15 februarie).

În zilele de 16, 19 şi 20 februarie este programată evaluarea competenţelor digitale (proba D), iar în perioada 21-22 februarie se va desfăşura evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (proba C).

Prima probă scrisă - Limba si literatura română - Ea) - va avea loc luni, 25 iunie. Proba la Limba si literatura maternă - Eb) este programată marţi, 26 iunie, iar proba Ec) - proba obligatorie a profilului, miercuri, 27 iunie.

Ultima probă scrisă - la alegere a profilului şi specializării - proba Ed) - se va desfăşura joi, 28 iunie.

Cursurile pentru clasele a XII-a şi a XIII-a se încheie vineri, 25 mai.

Afişarea primelor rezultate are ca termen data de 4 iulie (până la ora 12:00) şi e urmată de depunerea contestaţiilor (orele 12:00 - 16:00).

Între 5 şi 8 iulie vor fi soluţionate contestaţiile, în timp ce afişarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 9 iulie.

La fel ca anul trecut, sesiunea a doua a examenului de absolvire a liceului va începe cu probele scrise şi abia apoi vor urma probele orale. Astfel, potrivit calendarului, între 10 - 13 iulie 2018 are loc înscrierea candidaţilor, iar pe 27 iulie, are loc înscrierea candidaţilor care au promovat examenele de corigenţe.

Pe 20 august, elevii vor susţine proba scrisă la Limba şi literatura română, pe 21 august - la Limba şi literatura maternă, 22 august - proba obligatorie a profilului şi pe 23 august - proba la alegere a profilului şi specializării.

Între 24 şi 27 august va avea loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, pe 28 august va avea loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, iar pe 29 şi 30 august va avea loc evaluarea competenţelor digitale. Pe 30 şi 31 august va avea loc evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională.

Pe 1 septembrie vor fi afişate rezultatele (până la ora 12,00) şi vor fi depuse contestaţiile, între orele 12,00 şi 16,00, iar pe 6 septembrie vor fi publicate rezultatele finale.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46047

Au început înscrierile în clasa pregătitoare. Care sunt documentele de care au nevoie părinţii

Joi, 8 martie, au început înscrierile în clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2018-2019. Părinţii pot depune cererile până pe 26 martie, având posibilitatea să facă solicitările şi în a doua etapă, programată în perioada 12-18 aprilie.

În clasa pregătitoare pot fi înscrişi copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la 31 august 2018, inclusiv. La solicitarea părinţilor, copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2018, inclusiv, pot fi înscrişi dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.

Evaluarea dezvoltării psihosomatice se efectuează sub coordonarea Centrului Judeţean/al Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE) în perioada 1 – 23 martie.

Prima fază a procesului de completare şi depunere a cererilor de înscriere a copiilor în învăţământul primar se desfăşoară între 8 şi 26 martie şi va fi urmată de o a doua etapă, programată între 12 şi 18 aprilie.

download-3.jpg


Aceasta este rezervată părinţilor copiilor care nu au fost înscrişi în prima etapă sau care nu au participat la această etapă, cererile fiind completate din nou, în funcţie de locurile disponibile, potrivit Ministerului Educaţiei.

Cererea-tip se poate completa online sau la secretariatul unităţii de învăţământ la care părintele doreşte înscrierea copilului, în interiorul perioadelor din calendarul aprobat de Ministerul Educaţiei. Validarea cererii-tip este obligatorie şi are loc în unitatea de învăţământ la care părintele doreşte înscrierea, în prezenţa acestuia şi a cel puţin unuia dintre membrii comisiei, zilnic, între orele 8 - 18:00 (luni-vineri).

Fiecare locuinţă este arondată unei unităţi de învăţământ din proximitate - şcoala de circumscripţie.

Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti au responsabilitatea organizării sau, după caz, a reorganizării circumscripţiilor.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46137

Învățământ obligatoriu de 15 ani

1329.jpg


Învățământul obligatoriu s-ar putea întinde pe durata a 15 ani, după ce deputații au votat o lege în acest sens. Proiectul legislativ va merge la Senat, care este for decizional în acest caz.

Atfel, grădinița devine obligatorie de la grupa mijlocie. Proiectul de lege prevede obligativitatea ultimilor doi ani de învățământ preșcolar, învățământul primar, gimnazial și primii doi ani ai învățământului secundar superior.

Proiectul a fost votat cu 78 de voturi “pentru”, 25 de voturi “împotrivă” şi 55 de abţineri.

Inițiatoarea proiectului, Camelia Gavrilă, președinte al Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților, susține că astfel se va da o șansă de educație de calitate celor din mediile defavorizate.

”Pe de altă parte, ideea de obligativitate înseamnă o șansă la educație de calitate și pentru mediile defavorizate, pentru învățământul real și pentru mediile de periferie urbană, acolo unde, poate, copiii nu au posibilitatea și nu pot beneficia nici de supraveghere, nici de un sprijin educațional avizat.

Prin această inițiativă (…) ne propunem să devină grupa mijlocie și grupa mare treptat parte a învățământului obligatoriu. În felul acesta, de la cei 12 ani de școală tradițională plus clasa pregătitoare se adaugă încă doi ani, dar în etape.

Credem că nimic nu este prea scump pentru educația copiilor. Într-o primă etapă grupa mare va deveni obligatorie începând cu 2020, iar grupa mijlocie va deveni în 2023 grupă obligatorie”, a spus inițiatoarea proiectului.

De asemenea, iniţiatorii legii susţin că, atunci când ajung la şcoală, există decalaje majore între copiii crescuţi acasă şi cei înscrişi la grădiniţă. Aşa că, grupa mijlocie şi cea mare ar trebui să devină obligatorii.

Specialistul în educaţie Marian Staş consideră că iniţiativa este de lăudat şi că urmează modelul occidental al învăţământului preşcolar.

„În Marea Britanie, copiii sunt duşi la grădiniţă de la 2 ani şi se dezvoltă mult mai armonios.

Şi ştiu din experienţa proprie. Nepotul meu este în această situaţie. Mai mult, sora lui de 4 ani, care este la pregătitoare, este dusă din când în când de educatoare să participe la cursurile elevilor de clasa l-a.

Acum, ei interacţionează cu adulţii şi între ei fără probleme”, a spus specialistul, conform Adevărul.

În ceea ce îi privește pe părinți, părerile sunt împărțite. Unii spun că grădinițele din sistemul de stat sunt prea aglomerate și că proiectul va fi foarte greu de pus în practică.

Articol preluat: https://huff.ro/news/invatamant-obligatoriu-de-15-ani-de-cand-se-va-aplica-legea-si-ce-se-intampla-cu-gradinitele-148628/
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46143

Deputații au votat pentru obligativitatea frecventării a 2 ani de grădiniță

Deputații au votat astăzi propunerea ca învățământul obligatoriu să fie de 13 ani, față de 11 ani, cât prevede Legea Edicației acum. Senatul este cameră decizională.

Inițiatorii, 28 de parlamentari de la PSD și UDMR vor ca până în 2020, ultimul an de grădiniță și liceul să devină obligatorii, iar până în 2013 și grupa mijlocie.

Deputata Theodora Șotcan a prezentat și calendarul propus.

gradinita-2.jpg


Reprezentanții UDMR și cei ai PSD au explicat că potrivit studiilor, copiii care frecventează grădiniță au șanse mult mai mari să termine cel puțin gimnaziul față de cei care merg direct la școală.

Deputata PSD Camelia Gavrilă a adus aminte că România și-a asumat extinderea educației obligatorii.

În schimb, deputata PNL Florica Cherecheș a susținut că înainte de a extinde perioada obligatorie de educație, statul trebuie să asigure condițiile materiale: spații pentru programul “Școala după școală” și o masă caldă pentru elevi. Așa că PNL s-a abținut de la vot.

Vă reamintim, Franța a decis recent, ca de anul viitor, copiii să fie obligați să meargă la grădiniță începând cu vârsta de trei ani.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46151

REZULTATE SIMULARE BAC 2018. Mai puţin de 40% din elevi au avut medii peste 6 la simularea de la bacalaureat 2018/ Câţi au reuşit să obţină media 10

REZULTATE SIMULARE BAC 2018. În urma simulării probelor scrise de la examenul de bacalaureat, ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care asigură promovarea, respectiv de 6 şi peste 6, este de 39,55%, adică 43.800 de elevi din 110.752 de elevi prezenţi, anunţă Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN),

bacalaureat-laszlo-mihaly.jpg


REZULTATE SIMULARE BAC 2018. "În urma simulării probelor scrise ale examenului naţional de Bacalaureat organizată de Ministerul Educaţiei Naţionale în perioada 19-22 martie 2018, situaţia statistică generată de rezultatele înregistrate relevă că ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care asigură promovarea (6 şi peste 6) este de 39,55% (43.800 de elevi din 110.752 de elevi prezenţi). Rezultatul este superior celui înregistrat anul trecut (38,23%). Datele prezentate în acest comunicat nu sunt finale, centralizarea lor fiind realizată în proporţie de 99,9%", se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei Naţionale, remis vineri seară MEDIAFAX.

REZULTATE SIMULARE BAC 2018. La clasa a XI-a, rata de promovare este de 33,73%, în creştere cu aproape 4 procente, comparativ cu 2017, când s-a situat la valoarea de 29,85%, respectiv cu 8 procente faţă de 2016 (25,76%).

Mai precis, dintre cei 119.990 de elevi participanţi, 40.475 de elevi au obţinut medii peste 6.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46416

Podiumul celor mai buni matematicieni. Prima medalie de aur după trei ani. Care sunt atuurile elevilor medaliați

Emoțiile au luat sfârșit pentru elevii care au participat la Olimpiada Internațională de Matematică de la Cluj. România are o medalie de aur, prima după trei ani.


Medaliatul cu aur este Ionuț Andrei Nicolae, de 17 ani, elev în clasa a 11-a la Școala Internațională din București.

România mai are încă trei medalii: una de argint, prin Ciprian Bonciocat, absolvent al Liceului Tudor Vianu din București, și două de bronz.

Vestea mai puțin bună este că, per ansamblu, echipa României a ocupat abia locul al 33-lea din 108 tari, cel mai slab rezultat din istoria participărilor noastre la aceasta olimpiadă.

România a inițiat olimpiadele internaționale de matematică, în 1959. La ediția din acest an, fiul președintelui Siriei, Bashar Al Assad, a obținut doar 3 puncte din maximul de 42 și a ocupat locul al 486-lea.

Prima țară clasată la oplimpiada este SUA, urmată de Rusia și China.

Astăzi va avea loc festivitatea de premiere.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46474

UBB Cluj-Napoca este prima universitate din România în Top Shanghai 2018

Universitatea „Babeş-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca este prima universitate din România în Top Shanghai 2018, clasându-se în intervalul 601-700 între instituţiile de învăţământ superior de la nivel internaţional, transmite corespondentul MEDIAFAX.

dkeg7fqvaaasidz.jpg


Potrivit unui comunicat al UBB transmis, miercuri, universitatea clujeană este secondată de Universitatea Bucureşti, care se clasează în intervalul 801-900.

„UBB Cluj-Napoca îşi menţine poziţia printre cele mai bune universităţi ale lumii, conform clasamentelor internaţionale de referinţă în mediul academic european şi internaţional, ocupând cea mai înaltă poziţie românească din Academic Ranking of World Universities/ARWU 2018 – cunoscut şi ca rankingul Shanghai al universităţilor, unul dintre cele mai prestigioase clasamente internaţionale ale universităţilor prin prisma indicatorilor de excelenţă – de educaţie şi de cercetare. În clasamentul general dat publicităţii miercuri UBB se situează în intervalul 601-700, fiind urmată de Universitatea din Bucureşti (UB), poziţionată în intervalul 801-900”, se arată în documentul citat.

În ceea ce priveşte rezultatele pe domenii, matematica din UBB are şi în acest an cea mai bună poziţionare în top, ocupând poziţia 201-300 din 500 de poziţii incluse în ranking, fiind pe primul loc în Romania, la nivel naţional şi în cadrul UBB.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46513

Situatia ramane grava la inceput de an scolar: Mii de scoli si gradinite functioneaza fara autorizatie ISU

Situatia-ramane-grava-la-inceput-de-an-scolar--Mii-de-scoli-si-gradinite-functioneaza-fara-autorizatie-ISU.jpg


3.892 de scoli si gradinite nu au autorizatie privind securitatea la incendiu, a anuntat Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU), inainte de inceperea noului an scolar. Mii de elevi vor merge in cladiri in care nu exista apa potabila, iar clasele au mucegai.

Intr-o scoala din Vaslui renovarile dureaza de 12 ani si nu sunt gata nici acum. Vechea scoala din Fastaci este in reconstructie din anul 2006. Desi au trecut 12 ani, lucrarile nu au fost finalizate, iar cei 60 de elevi de gimnaziu sunt nevoiti sa inceapa cursurile in fostul dispensar sau in cladirea ocolului silvic, unde au fost improvizate sali de clasa.

Alti primari s-au gandit sa deschida scolile chiar daca nu exista autorizatii ISU.

Se intampla la Buzau, in Scoala generala din satul Vintileanca, comuna Sahateni, unde cladirea este veche de 100 de ani, iar doua clase au fost deja inchise dupa ce bucati din pereti s-au daramat. Intre timp, insa, a fost dat ordinul de incepere pentru lucrarile la o noua scoala.

Iata care este situatia si in alte zone:

Bucuresti

- au fost emise 37 de avize in lunile de vara
- au fost emise 4 autorizatii de securitate in caz de incendiu
- 14 scoli si gradinite (din cele 400) nu detin autorizatia sanitara de functionare (in multe cazuri nu sunt finalizate lucrarile).

Cluj

- 82 de unitati de invatamant nu au autorizatie sanitara (principalele probleme: lipsa apei potabile, toalete in curte)
- 27% dintre institutiile fara autorizatie sanitara se afla in mediul rural
- din cele 630 de unitati scolare, doar 58 au autorizatie de securitate la incendiu.

Timis

- 60 de unitati de invatamant, din 586, functioneaza fara autorizatie de securitate la incendiu
- 39 de scoli si gradinite au obtinut, in 2018, autorizatia de securitate in caz de incendiu.

Iasi

- din totalul de 1.470 de cladiri ce apartin unitatilor de invatamant preuniversitar, 1.054 se supun procedurilor de obtinere a autorizatiei de securitate la incendiu si 40 de scoli sau gradinite (din cele 221) nu au autorizatie sanitara de functionare.

Galati

- 92 de unitati nu sunt autorizate sanitar
- 70 dintre unitatile fara apa si cu grupuri sanitare in curte sunt in mediul rural
- 29 de unitati de invatamant, gradinite, scoli si licee nu dispun de autorizatii de securitate la incendiu.

Braila

- in judet sunt aproximativ 350 de cladiri in care invata circa 48.000 de elevi si prescolari
- 59 de unitati de invatamant din mediul rural nu au apa potabila
- peste 100 de cladiri care adapostesc unitati de invatamant nu au autorizatie de securitate la incendiu.

Prahova

- 80 cladiri in care functioneaza unitati de invatamant nu au autorizatie de securitate la incendiu
- in judet sunt 896 de cladiri in care functioneaza unitati scolare.

Constanta

- sunt 476 de unitati scolare
- 22 de unitati de invatamant nu au autorizatie de functionare
- 90 de unitati nu au primit inca avizul ISU pentru incendii.

Botosani

- 23 scoli si gradinite din Botosani sunt si anul acesta fara autorizatii ISU
- din cele 351 de structuri scolare, 134 de scoli vor functiona si anul acesta fara autorizatie sanitara de functionare.
- doar opt unitati scolare au obtinut autorizatii sanitare de functionare in acest an.

Bistrita-Nasaud

- din cele 510 cladiri existente, 86 nu au autorizatii ISU
- peste 100 de scoli sunt neautorizate sanitar (41 nu au apa curenta sau canalizare)

Dambovita

- exista 103 cladiri din Dambovita, in care functioneaza 107 scoli si gradinite, nu au obtinut autorizatia de securitate la incendiu
- 63 de cladiri detin autorizatie de securitate la incendiu, iar alte 430 de cladiri nu fac obiectul autorizarii

Buzau

- 115 de unitati scolare dintr-un total de 576 nu au autorizatie ISU, insa sunt in curs de autorizare
- 60 de unitati de invatamant nu au autorizatie sanitar-veterinara.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46514

Scoala in 2018: Elevii inca merg la WC-ul din curte, nu au apa potabila sau invata in containere

Scoala-in-2018--Elevii-inca-merg-la-WC-ul-din-curte--nu-au-apa-potabila-sau-invata-in-containere.jpg


Elevii din mai multe localitati din tara merg inca la toaleta in fundul curtii si nu au apa potabila curenta, pentru ca autoritatile nu au finalizat lucrarile la grupurile sanitare, iar in unele zone nici nu se gandesc sa le inceapa, deoarece numarul celor care merg la scoala e din ce in ce mai mic. In alte zone, copiii vor incepe scoala in containere.

Mai multe scoli din judetul Alba, majoritatea din Apuseni, nu au apa curenta si copiii folosesc, in 2018, WC-ul de tip latrina, iar investitiile in institutii de invatamant nu mai sunt o prioritate pentru multe primarii, mai ales ca, de la un an la altul, tot mai multe se desfiinteaza.

In satul Luminesti, din comuna Sohodol, spre exemplu, mai invata doar cinci elevi. Scoala nu a primit autorizatia sanitara de functionare, deoarece nu are apa curenta, iar din aceasta cauza nu a putut fi construit un grup sanitar in interior. Primarul comunei, Corches Sorin Constantin, a declarat ca elevii au posibilitatea sa se spele pe maini la un lavoar, apa fiind adusa de la fantani.

Exista scoli cu deficiente si in apropiere de Alba Iulia. Spre exemplu, in satul Ghirbom, scoala are WC-ul in curte, din lemn, gardurile sunt rupte, iar exteriorul este vizibil degradat.

Primarul comunei Berghin, Vasile Bica, de care apartine satul Ghirbom, a declarat ca a primit finantare pe PNDL II, iar lucrarile vor incepe in aceasta toamna.

Zeci de scoli din judetul Galati vor incepe anul scolar in cladiri fara apa potabila, cu grupuri sanitare necorespunzatoare, unde incalzirea se face cu lemne. Curios e faptul ca printre acestea sunt unitati care au dotari moderne pentru elevi, precum calculatoare, imprimante si proiectoare de ultima generatie.

Astfel, cei 200 de elevi ai Scolii Gimnaziale din Smardan vor incepe cursurile intr-o cladire veche, cu WC-ul in curte si cu sobe de teracota. In timp ce cadrele didactice viseaza la o scoala noua, cladirea a fost igienizata in vacanta de vara, iar toaleta din fundul curtii a fost modernizata cu gresie si faianta.

Tot in comuna Smardan se afla satul Cismele, iar la scoala din localitate invata 44 de copii. Situatia unitatii de invatamant este asemanatoare cu cea din satul vecin: toaleta are gresie, faianta si apa curenta, dar se afla in curte, iar copiii folosesc un WC turcesc. Mai mult chiar, reprezentantii scolii se lauda cu faptul ca toaleta este curata si are sapun, situarea in fundul curtii reprezentand un mare avantaj pentru copiii care vor sa se joace cu zapada.

Nici in satul Hanu Conachi din comuna galateana Fundeni elevii nu vor incepe anul scolar in conditii foarte bune. Desi sperau sa primeasca fonduri pentru modernizarea grupului sanitar, autoritatile locale au renuntat la idee dupa ce au ratat un proiect de finantare.

Astfel, cei 380 de elevi din satul Hanu Conachi vor merge la scoala care se incalzeste cu lemne si are toaleta in curte, la aproximativ 50 de metri de cladirea principala. Si in acest caz, unitatea de invatamant are dotari moderne, precum computerele si imprimantele din laboratorul de informatica.

In judetul Galati sunt aproximativ 600 de cladiri care apartin unor unitati de invatamant in care studiaza circa 90.000 de elevi si prescolari. Reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean au anuntat ca in judet sunt 92 de unitati de invatamant fara autorizatii sanitare, dintre care 16 sunt in mediul urban.

Aproximativ 60 de elevi din comuna Alimpesti, judetul Gorj, vor merge la toaleta in fundul curtii, fara incalzire, in noul an scolar. Pentru ca autoritatile nu au bani pentru grupuri sanitare noi, edilul din localitate a decis sa modernizeze WC-urile turcesti din curtea unitatii de invatamant.

Primarul din Alimpesti, Daniel Floarea, sustine ca a facut modernizari, anuntand ca elevii vor avea, din acest an, apa si energie electrica, insa fara incalzire.

Acesta a precizat ca nu a investit banii intr-un grup sanitar nou pentru ca la cele doua scoli din localitate, la Alimpesti si Sarbesti, sunt mai putin de 200 de elevi si ar putea fi comasate.

Deocamdata a fost construit, in interiorul scolii din Alimpesti, un grup sanitar modern, insa doar pentru persoanele cu dizabilitati, desi nu este inscris niciun elev cu handicap la scoala.

Un consilier local sustine ca investitia facuta de primarie in vechea toaleta este inutila.

Anul trecut, 28 de unitati scolare din judetul Gorj aveau grupuri sanitare in exterior. Pentru noul an scolar, reprezentantii Inspectoratului Scolar Gorj nu au o situatie exacta.

De altfel, nu doar in mediul rural sunt probleme in ceea ce priveste scolile. Mii de copii din marile orase ale tarii incep scoala in cladiri neautorizate, gasite cu mucegai, infiltratii sau fara apa. Autorizatii sanitare sau de securitate la incendiu au fost refuzate si pentru ca exista unitati de educatie super aglomerate.

La Cluj, peste 80 de unitati de invatamant preuniversitar incep anul scolar fara autorizatie sanitara, deoarece fie nu au apa potabila, fie au latrina in curte, in unele cazuri fiind vorba doar de o groapa comuna, neamenajata.

Citeste si 900 de elevi din Cluj-Napoca vor avea autobuze dedicate exclusiv transportului catre scolile centrale

De exemplu, gradinita din satul Dangaul Mare are toaleta tip latrina, cea din Somesul Rece Uzina nu are apa potabila, latrina este cu groapa simpla, curtea este neamenajata, cu animale si comuna cu o locuinta, tamplaria este degradata, iar cladirea insalubra.

La scoala din satul Ghermanesti, fosa septica este neetansa, iar cea din satul Marisel Catun are acoperis neetans.

In Timis, trei scoli din mediul rural nu au apa curenta, astfel ca elevii merg la WC in curte, iar in judetul Braila sunt zeci de scoli fara apa potabila si cu grupuri sanitare necorespunzatoare, care nu respecta circuitele interne, iar o gradinita din oras nu a primit autorizatie de functionare deoarece se afla la parterul unui bloc.

Aproximativ 150 de elevi de la o scoala din Timisoara vor invata in containere cumparate de primarie. Unitatea de invatamant este supraaglomerata, astfel ca sute de copii merg la cursuri dupa-amiaza. Containerele au fost instalate in curtea institutiei, fiind cumparate de catre Primaria Timisoara cu aproximativ 100.000 de euro.

In Constanta, multe unitati de invatamant nu au primit autorizatie, unele aflandu-se in zone unde nu exista apa potabila curenta, iar celelalte, in principal gradinite, din cauza ca sunt aglomerate, functionand in doua schimburi nu se incadreaza pentru autorizatie.

La Botosani exista scoli si in mediul urban care necesita lucrari de consolidare, in unele scoli s-au gasit infiltratii in tavan si mucegai, o buna parte dintre acestea nefiind racordate la reteaua de apa sau apa nu este potabila.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46768

Situaţie controversată la o şcoală din mediul rural: Cornuri pentru elevi, depozitate pe jos

Autorităţile din Galaţi au început o anchetă după ce pe Facebook au apărut imagini cu mai multe cornuri destinate elevilor, depozitate pe pardoseala şcolii. Din primele cercetări a reieşit că şoferul firmei care distribuie cornuri s-a grăbit şi a găsit uşa şcolii închisă.

corn-cuca.jpg


Fotografiile au fost făcute de un localnic la şcoala gimnazială din comuna Cuca.

Cornurile ambalate în folii de plastic sunt depozite în faţa unei uşi, pe pardoseala unităţii şcolare. Se pare că şoferul care a transportat cornurile s-a grăbit şi le-a lăsat pe hol deoarece uşa şcolii era închisă. Reprezentanţii Consiliului Judeţean, instituţie care a semnat contractele Lapte-Corn, au solicitat explicaţii Inspectoratului Şcolar Judeţean.

„Noi manageriem contractul în programul Lapte şi corn, însă responsabilitatea asigurării unor condiţii bune de depozitare aparţine şcolii. Aşteptăm explicaţii de la Inspectoratul Şcolar, mai ales pentru că este vorba despre copii şi nu dorim să se mai întâmple. Măsuri poate lua doar Inspectoratul Şcolar”, au declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, reprezentanţii Biroului de Presă al Consiliului Judeţean Galaţi.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #46841

Bani de navetă, cazare și mese gratuite pentru elevii de la școlile profesionale

Elevii de la şcolile profesionale vor primi bani de navetă, cazare, cât şi mese gratuite, numai dacă se obligă să lucreze minimum 5 ani în România, conform unui acord semnat între Guvernul Dăncilă şi sindicatele din Învăţământ, la şedinţa solemnă de la Alba Iulia.

„Elevii din învăţământul profesional, care studiază în altă localitate decât cea de domiciliu şi care se obligă să lucreze minimum 5 ani în România, beneficiază de decontarea integrală a cheltuielilor privind cazarea, hrana şi transportul, pe toată durata cursurilor şi a practicii şcolare”, se arată în acordul semnat de Viorica Dăncilă. Termenul de implementare prevăzut în acord pentru această măsură este 1 septembrie 2019.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Invatamantul romanesc #47121

Valoarea educației incluzive

20150831-becker-inclusive-classroom-germany-3600-e1559735831206.jpg


Pe 5 iunie se sărbătorește Ziua Învăţătorului, iar Ministerul Educaţiei precizează în structura anului şcolar faptul că miercuri, 5 iunie este o zi specială ce „va fi marcată prin manifestări specifice”. Ziua Învăţătorului a fost instituită în octombrie 2007, ziua de 5 iunie semnificând ziua de naştere a profesorului Gheorghe Lazăr, întemeietorul învăţământului modern românesc (născut pe 5 iunie 1779- decedat pe 17 sept. 1823).

Educația este un drept fundamental al fiecărui copil, însă nu toți beneficiază de el. În întreaga lume, copiii sunt excluși din școlile de care aparțin din cauza dizabilității, rasei, limbii, sexului și a sărăciei. Dar fiecare copil are dreptul de a fi sprijinit de părinți și comunitate pentru a crește, a învăța și a se dezvolta în primii ani, și, la vârsta adecvată, să meargă la școală și să fie inclus de profesori și colegi. Când toți copiii, indiferent de diferențele lor, sunt educați împreună, toată lumea beneficiază – aceasta este piatra de temelie a educației incluzive.

Incluziunea presupune efortul de a oferi tuturor elevilor strategii de predare-învățare adecvate, individualizate, fără a stigmatiza sau a exlude.
Educația incluzivă valorizează diversitatea și contribuțiile unice pe care fiecare elev le aduce la clasă. Într-un cadru cu adevărat incluziv, fiecare copil se simte în siguranță și are un sentiment de apartenență. Educaţia incluzivă înseamnă sprijin şi educaţie pentru toţi, grijă şi atenţie pentru fiecare.

„Educaţia incluzivă caută să răspundă nevoilor de învăţare ale tuturor copiilor, tinerilor şi adulţilor, cu un accent deosebit pe cei vulnerabili din punctul de vedere al marginalizării şi excluziunii sociale.” (Definiţia educaţiei incluzive – UNESCO, Conferinţa de la Salamanca, 1994).

Paradigma educaţiei incluzive a fost lansată în lume în anii ’90 ai secolului trecut pentru a depăşi abordarea educaţiei integrate (ce domina pe plan mondial în perioada 1970-1990), care s-a dovedit limitată şi insuficientă în ceea ce privește garantarea dreptului la educaţie pentru toţi copiii şi oamenii. Această abordare și paradigmă actuală s-a consolidat odată cu adoptarea de către Adunarea Generală a Naţiunilor Unite a Convenţiei cu privire la drepturile copilului (1989).

La articolul 2, care se referă la nondiscriminare şi la indivizibilitatea drepturilor, se precizează clar că toate drepturile se aplică tuturor copiilor, fără nici un fel de discriminare.

Convenţia ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, din 2006, (Legea nr. 221/2010 în România), în special art. 24 (educaţia – un sistem educaţional incluziv la toate nivelurile), prevede:

1. Să se asigure un sistem educaţional incluziv la toate nivelurile şi pe toată durata vieţii, cu scopul de:

• a-i dezvolta pe deplin potenţialul uman, simţul demnităţii şi al stimei de sine, spre consolidarea respectului pentru drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului şi pentru diversitatea umană;

• a-şi dezvolta personalitatea, talentele şi creativitatea proprii persoanelor cu dizabilităţi, precum şi a abilităţilor lor mentale şi fizice, la potenţial maxim;

• a da posibilitatea persoanelor cu dizabilităţi să participe efectiv la o societate liberă.

2. În îndeplinirea acestui drept, Statele Părţi se vor asigura că:

• Persoanele cu dizabilităţi nu sunt excluse din sistemul general de educaţie pe criterii de dizabilitate, iar copiii cu dizabilităţi nu sunt excluşi din învăţământul primar gratuit şi obligatoriu sau din învăţământul secundar din cauza dizabilităţii;

• Persoanele cu dizabilităţi au acces la învăţământ primar incluziv, de calitate şi gratuit, şi la învăţământ secundar, în condiţii de egalitate cu ceilalţi, în comunităţile în care trăiesc…”

Valoarea educației incluzive
Tweet Share Share
By Lavinia Elena Niculicea on iunie 5, 2019 in Social


Pe 5 iunie se sărbătorește Ziua Învăţătorului, iar Ministerul Educaţiei precizează în structura anului şcolar faptul că miercuri, 5 iunie este o zi specială ce „va fi marcată prin manifestări specifice”. Ziua Învăţătorului a fost instituită în octombrie 2007, ziua de 5 iunie semnificând ziua de naştere a profesorului Gheorghe Lazăr, întemeietorul învăţământului modern românesc (născut pe 5 iunie 1779- decedat pe 17 sept. 1823).

Educația este un drept fundamental al fiecărui copil, însă nu toți beneficiază de el. În întreaga lume, copiii sunt excluși din școlile de care aparțin din cauza dizabilității, rasei, limbii, sexului și a sărăciei. Dar fiecare copil are dreptul de a fi sprijinit de părinți și comunitate pentru a crește, a învăța și a se dezvolta în primii ani, și, la vârsta adecvată, să meargă la școală și să fie inclus de profesori și colegi. Când toți copiii, indiferent de diferențele lor, sunt educați împreună, toată lumea beneficiază – aceasta este piatra de temelie a educației incluzive.



Incluziunea presupune efortul de a oferi tuturor elevilor strategii de predare-învățare adecvate, individualizate, fără a stigmatiza sau a exlude.
Educația incluzivă valorizează diversitatea și contribuțiile unice pe care fiecare elev le aduce la clasă. Într-un cadru cu adevărat incluziv, fiecare copil se simte în siguranță și are un sentiment de apartenență. Educaţia incluzivă înseamnă sprijin şi educaţie pentru toţi, grijă şi atenţie pentru fiecare.

„Educaţia incluzivă caută să răspundă nevoilor de învăţare ale tuturor copiilor, tinerilor şi adulţilor, cu un accent deosebit pe cei vulnerabili din punctul de vedere al marginalizării şi excluziunii sociale.” (Definiţia educaţiei incluzive – UNESCO, Conferinţa de la Salamanca, 1994).

Paradigma educaţiei incluzive a fost lansată în lume în anii ’90 ai secolului trecut pentru a depăşi abordarea educaţiei integrate (ce domina pe plan mondial în perioada 1970-1990), care s-a dovedit limitată şi insuficientă în ceea ce privește garantarea dreptului la educaţie pentru toţi copiii şi oamenii. Această abordare și paradigmă actuală s-a consolidat odată cu adoptarea de către Adunarea Generală a Naţiunilor Unite a Convenţiei cu privire la drepturile copilului (1989).



La articolul 2, care se referă la nondiscriminare şi la indivizibilitatea drepturilor, se precizează clar că toate drepturile se aplică tuturor copiilor, fără nici un fel de discriminare.

Convenţia ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, din 2006, (Legea nr. 221/2010 în România), în special art. 24 (educaţia – un sistem educaţional incluziv la toate nivelurile), prevede:

1. Să se asigure un sistem educaţional incluziv la toate nivelurile şi pe toată durata vieţii, cu scopul de:

• a-i dezvolta pe deplin potenţialul uman, simţul demnităţii şi al stimei de sine, spre consolidarea respectului pentru drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului şi pentru diversitatea umană;

• a-şi dezvolta personalitatea, talentele şi creativitatea proprii persoanelor cu dizabilităţi, precum şi a abilităţilor lor mentale şi fizice, la potenţial maxim;



• a da posibilitatea persoanelor cu dizabilităţi să participe efectiv la o societate liberă.

2. În îndeplinirea acestui drept, Statele Părţi se vor asigura că:

• Persoanele cu dizabilităţi nu sunt excluse din sistemul general de educaţie pe criterii de dizabilitate, iar copiii cu dizabilităţi nu sunt excluşi din învăţământul primar gratuit şi obligatoriu sau din învăţământul secundar din cauza dizabilităţii;

• Persoanele cu dizabilităţi au acces la învăţământ primar incluziv, de calitate şi gratuit, şi la învăţământ secundar, în condiţii de egalitate cu ceilalţi, în comunităţile în care trăiesc…”

Alături de UNICEF, încă din 1998 şi Ambasada Franţei, din anul 2009, RENINCO a desfăşurat o serie de proiecte, programe de formare şi seminarii dedicate implicării profesioniştilor din educaţie, protecţiei copilului şi tinerilor cu CES (dizabilități, dificultăți și/sau tulburări) – pentru promovarea ideilor educației inclusive şi diseminarea bunelor practici. Din 2011, Asociaţia RENINCO România, împreună cu partenerii săi a înființat un grup de profesioniști pentru promovarea și implementarea educației incluzive, denumit GREI (Grupul român pentru educaţie incluzivă).

Educaţia incluzivă ca semn al unei educaţii pentru toţi este o necesitate a societății actuale. Fiecare copil are o şansă care depinde de atitudinea şi acţiunea celor care îl cresc şi îl educă.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6740
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.