Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Masina mea

Rasp: Masina mea #35746

Din 2014 soferii primesc un nou tip de certificat la finalizarea ITP. Cum arata documentul?

Incepand din acest an, soferii primesc un nou document atunci cand realizeaza inspectia tehnica periodica, dupa cum se arata intr-un document de presa publicat recent de Registrul Auto Roman. Afla din articol cum arata certificatul eliberat din 1 ianuarie 2014, precum si ce informatii va cuprinde acesta.

Certificatul de Inspectie Tehnica Periodica este un nou document ce trebuie eliberat soferilor incepand din 31 decembrie 2013, fiind introdus de OG nr. 6/2012: "Dupa finalizarea inspectiei tehnice periodice se elibereaza un certificat de inspectie tehnica periodica".

Potrivit unei informari a Registrului Auto Roman, "eliberarea obligatorie a unui Certificat de Inspectie Tehnica Periodica este conforma cu prevederile Directivei 2010/48/UE de adaptare la progresul tehnic a Directivei 2009/40/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora".

Eliberarea documentului nu implica obligatii sau costuri suplimentare pentru soferi, acestia primind acest certificat automat, la finalizarea inspectiei tehnice periodice efectuate la termenul scadent normal. In acelasi timp, nu va fi afectata nici periodicitatea de efectuare a ITP, astfel ca data urmatoarei ITP va fi cea din anexa la certificatul de inmatriculare.

"In consecinta, detinatorii de vehicule cu ITP valabil nu trebuie sa solicite in avans eliberarea acestui certificat, el urmand sa fie eliberat la efectuarea urmatoarei ITP", puncteaza RAR.

Certificatul, care cuprinde informatii precum numarul de identificare al vehiculului, clasa vehicului sau numarul de kilometri parcursi la data efectuarii inspectiei, este eliberat in limba romana, iar rubricile sunt traduse in engleza.

Documentul este complementar anexei la certificatul de inmatriculare si, prin urmare, nu inlocuieste anexa respectiva care atesta efectuarea ITP si termenul de valabilitate.

In cazul controalelor din trafic, soferii sunt obligati sa prezinte si noul document, in caz contrar ei fiind amendati de politisti. "Avand in vedere ca este vorba despre un certificat armonizat stabilit printr-un act normativ UE, este necesar ca certificatul sa fie disponibil impreuna cu anexa la certificatul de inmatriculare pentru prezentare in vederea unor eventuale controale".

In ceea ce priveste sanctiunile pentru lipsa unui astfel de certificat, RAR mentioneaza ca acestea se aplica de politie doar vehiculelor inspectate incepand cu 31 decembrie 2013, in functie de legislatia fiecarei tari din UE.

"Verificarea valabilitatii ITP se bazeaza, in primul rand, pe datele din anexa la certificatul de inmatriculare. Certificatul de ITP prezinta si alte informatii suplimentare ce pot fi utile in control si este important deoarece poate fi verificat simplu in toate SM, rubricile respective fiind armonizate", se mai arata in documentul de presa al RAR.

Modelul certificatului de ITP este disponibil in fisier atasat.
https://www.avocatnet.ro/UserFiles/articleFiles/1390168800_model_CITP.pdf

Ce acte sunt necesare la efectuarea ITP?

Inspectia tehnica periodica (ITP) este obligatorie pentru orice vehicul care circula pe drumurile publice. In cazul autoturismelor de uz personal, ITP se face o data la doi ani, numai de catre Registrul Auto Roman, prin reprezentantele sale teritoriale sau prin operatorii economici autorizati.
https://www.rarom.ro/cs-uploads/index2.htm

Pentru a efectua inspectia tehnica periodica puteti apela la orice statie autorizata RAR, indiferent de judetul in care este inmatriculat autoturismul, unde veti prezenta urmatoarele documente:
  • Certificatul de inmatriculare al autovehiculului sau autorizatia provizorie de circulatie;
  • Cartea de identitate a autovehiculului (in cazul in care, masina este in leasing sau apartine unei societati comerciale, se accepta o copie dupa cartea de identitate a masinii, stampilata de proprietar, pe care sa apara si mentiunea “conform cu originalul”);
  • Cartea de identitate a conducatorului auto care prezinta autoturismul la inspectie;
  • Polita RCA, valabila la data la care se efectueaza ITP.
Ce risti daca circuli cu ITP expirata

Potrivit Codului Rutier, conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al carui termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a IV-a de santiuni, aceasta fiind si cea mai mare amenda prevazuta de legislatia rutiera pentru persoanele fizice.

Avand in vedere ca de la 1 ianuarie 2014 salariul minim brut a crescut de la 800 la 850 de lei, si valoarea unui punct de amenda s-a majorat automat, de la 80 lei in 2013, la 85 de lei.

Prin urmare, soferii risca amenzi cuprinse intre 765 si 1700 de lei daca circula cu ITP expirata. Mai mult decat atat, pe langa amenda, politistul rutier poate retine si certificatul de inmatriculare al masinii si, in schimb, va elibera o dovada inlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile.

Pentru a afla data la care expira valabilitatea inspectiei tehnice periodice, puteti verifica certificatul de inmatriculare al masinii, la rubrica "ITP valabil pana la data de...".

In plus, pe pagina de internet a Registrului Auto Roman exista posibilitatea de a verifica daca un autoturism are o inspectie tehnica valabila. Aplicatia este disponibila aici.
https://prog.rarom.ro/rarpol/rarpol.asp
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16004
  • Thank you received: 5168
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Re:Masina mea #38096

imi vand masina 3800 euro cine vrea sa ma sune 0743100616,masina este in stare perfecta de functionare nu trebuie schimbat nimic consumabile are 176000 km,jantele acum sunt pe 17 cu cauciucuri noi de vara,
  • seba
  • Avatarul lui seba
  • Deconectat
  • New Member
  • Posts: 3
  • Karma: 0
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Re:Masina mea #41091

Cei care au masina adaptata detin si legitimatia aceea care o face primaria si care ne da dreptul la parcare GRATUITA . De curand am intampinat greutati la a parca gratuit intr-o parcare din Sinaia invocand motivul ca noi a-m avea gratuit doar in parcarile primariilor nu si in cele private.
Stie cineva daca lucrul acesta este legal sau nu ?
  • sara
  • Avatarul lui sara
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • \\\\
  • Posts: 964
  • Thank you received: 88
  • Karma: 12
Sara
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Re:Masina mea #41104

Sara, imi pare rau ca te confrunti cu asemenea problema !

Insa pe o propietate privata propietarul face ce pofteste. La un hotel, sau la o statiune este aceiasi chestie, privatul dispune cum vrea de propietatea lui.

Stiu, este frustrant, insa legislatia nu obliga, nu poate privatul sa faca ceva anume pentru noi.

Da, in parcarile publice ar trebuii sa fie locuri rezervate persoanelor cu mobilitate redusa. Problema a ramas/ ramane nerezolvata.

Pe de alta parte, nu ma mir ca in unele localitati, unii indivizi au un imens tupeu sa ocupe un anume loc si sa-l declare in mod abuziv loc privat.

Legea lasa loc interpretarilor si abuzurilor. :( :( :(

Te rog sa ma ierti daca raspunsul meu te supara ! Nu asta e intentia mea. Spun doar ca problema a ramas nerezolvata. :(
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6333
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Re:Masina mea #41127

Oare o lege nu trebuie respectata in aceiasi masura de catre privat si stat ? Legea nu e lege pentru toata lumea ? Eu daca sunt persoana privata nu respect legile tarii ?
Magazinele mari gen Kaufland,Carrefour sunt private si sunt obligate sa amenajeze locuri de parcare speciale pt pers cu dizabilitati (si exista), de ce nu si o parcare privata ? Hotelurile sunt de asemeni private si au parcare speciala cu insemnul pe ea.
M-ar interesa sa stiu carei institutii sa ma adresez , sa intreb daca avem sau nu parcare gratuita si in pacarile private, daca ei trebuie sa amenajeze locuri pt. pers cu dizabilitati sau nu.
  • sara
  • Avatarul lui sara
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • \\\\
  • Posts: 964
  • Thank you received: 88
  • Karma: 12
Sara
Ultima editare: by sara.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Re:Masina mea #41140

Probabil Primariei locale pentru ca cei din Consiliul Local impune politica locala.

Consiliul Local impune fel de fel de impozite, dar impune si respectarea legilor.

Stiu ca la Primarie exista o Comisie de constructii si urbanism. Acolo este responsabilitatea.

Nu Primaria este aceia care te amendeaza daca de pilda iti modifici apartamentul sau iti inchizi balconul fara autorizatie de constructie.?

Nu Primaria contrasemneaza cand de pilda un cetatean isi instaleaza o centrala de apartament.?!

Acolo, la primarie depune plangere si cere numar de inregistrare!

Daca nu cumva si acolo sunt oameni corupti. :(
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6333
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Re:Masina mea #41151

sara a scris:
M-ar interesa sa stiu carei institutii sa ma adresez , sa intreb daca avem sau nu parcare gratuita si in pacarile private, daca ei trebuie sa amenajeze locuri pt. pers cu dizabilitati sau nu.

Sara, aici gasesti legislatia cu privire la locurile de parcare.

De obicei, in asemenea situatii, trebuie sezizat CNCD prin trimiterea unei petitii.
Atasez un model in acest sens ;)
Completeaza informatiile solicitate, semneaza si trimite la: support@ cncd.org.ro
sau
Adresa: Piata Valter Maracineanu nr 1-3, sector 1, 010155 Bucuresti
Telefon: +4 021 312.65.78 ; +4 021 312.65.79

Fisier atasat:

Nume fișier: Petitie-CNCD.rar
Dimensiune fișier: 11 KB
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16004
  • Thank you received: 5168
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Masina mea #41558

Buna ziua.Pentru eliberarea unei legitimatii de parcare gratuita a persoanelor cu handicap,trebuie ca autoturismul sa fie ADAPTAT sau NU?Am inteles ca din iulie aceasta lege s-a schimbat si ca orice posesor auto cu certificat de incadrare in grad de handicap grav sau accentuat,poate obtine de la primaria de care apartine aceasta legitimatie,fara ca autoturismul sa fie ADAPTAT handicapului. Multumesc .
  • Stefan Mocanu
  • Avatarul lui Stefan Mocanu
  • Deconectat
  • New Member
  • Posts: 1
  • Thank you received: 1
  • Karma: 0
Ultima editare: by Stefan Mocanu.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Masina mea #41560

Pai, daca ati inteles,... eu va sfatuiesc in primul rand sa depuneti cerere in acest sens la Primarie si cereti numar de inregistrare.

Autoritatile sunt obligate sa rezolve o cerere conform legislatiei.

Faceti demersul acesta si veti vedea !

Lasati zvonurile ! :(

Masina e a dumneavoastra si aveti certificat de incadrare in grad de handicap.

Respingerea/ nerezolvarea cauzei va primi un raspuns in acest sens. Dar nu e cazul . :)
Sunt persoane cu dizabilitati care conduc masina fara a avea modificari. Daca nu este cazul.

Asta nu inseamna ca persoana nu are dizabilitate/ handicap.

Orice facilitate persoana o primeste in temeiul legii. Legea permite si trebuie respectata !

Cititi inca o data postarea lui Daniel, tastati pe cuvintele albastre si vi se deschide paginile care va intereseaza ! :) :) :)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6333
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #41789

Aproape 20 de infractiuni rutiere te pot trimite la inchisoare. Afla care sunt!

Sa circuli fara permis, sa pleci de la locul unui accident cu victime sau sa ii dai voie unei persoane care a baut sa iti conduca masina sunt doar cateva dintre infractiunile care pot trimite un conducator auto dupa gratii, conform Codului penal in vigoare.

1. Pana la 5 ani de inchisoare pentru vehicule neinmatriculate sau circulatie fara permis

O pedeapsa cuprinsa intre 1 si 3 ani de inchisoare risca cei care pun in circulatie sau conduc un autovehicul neinmatriculat sau neinregistrat. Pedeapsa este si mai mare, de pana la 5 ani de inchisoare, pentru cei care conduc un autovehicul cu numere de inmatriculare false.

Nici tractarea unei remorci fara numar de inmatriculare sau cu unul fals nu scapa nepedepsita. In acest caz, pedeapsa prevazuta este fie inchisoarea (intre 3 luni si 2 ani de inchisoare), fie amenda.

De asemenea, conducerea unui vehicul inmatriculat in alt stat, care nu are drept de circulatie in Romania, se pedepseste cu inchisoare de la 6 uni lau 2 ani sau cu amenda.

Si conducerea fara permis este infractiune, iar pedeapsa poate ajunge si la 5 ani de inchisoare, limita minima a pedepsei fiind de un an in spatele gratiilor.

In schimb, cine are permis auto, insa conduce, desi documentul i-a fost retras sau anulat, risca inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau amenda. Aceeasi pedeapsa o poate primi si cel care conduce au autovehicul care nu este corespunzator categoriei pentru care a primit carnet de sofer.

2. Dai masina unui sofer fara permis sau care a baut? Risti 3 ani de inchisoare

Infractiune este si conducerea unui autoturism sub influenta alcoolului cu o imbibatie alcoolica de peste 0,80 g/l alcool pur in sange, in acest caz pedeapsa fiind cuprinsa intre 1 si 5 ani de inchisoare sau amenda. In mod similar, cei care conduc sub influenta unor substante ori produse stupefiante sau medicamente cu efecte similare acestora risca aceeasi pedeapsa.

De asemenea, Codul penal ne interzice sa incredintam autoturismele unor persoane care nu detin un permis auto sau care care detin unul, dar documentul le-a fost anulat sau retras. Incalcarea acestei reguli se pedepseste cu cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda.

3. Pana la 7 ani de inchisoare pentru cine fuge de la locul accidentului

Refuzul, impotrivirea ori sustragerea conducatorului unui autovehicul de a se supune recoltarii probelor biologice sau testarii aerului expirat, in vederea stabilirii alcoolemiei ori a prezentei de produse sau substante stupefiante ori a medicamentelor, se pedepseste, conform prevederilor din Codul penal, cu inchisoare de la 1 la 5 ani.

O pedeapsa cuprinsa intre 2 si 7 ani de inchisoare vor primi conducatorii auto care parasesc locul unui accident din care au rezultat victime fara acordul politiei care efectueaza cercetari la fata locului.

De asemenea, cu aceeasi pedeapsa sunt sanctionati si cei care modifica sau sterg urmele unui accident de circulatie cu victime.

4. Inchisoare si pentru cei care modifica pozitia semnelor de circulatie

Inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau amenda risca cei care instaleaza mijloace de semnalizare rutiera , fara autorizatie, sau care modifica pozitia acestora pentru a induce in eroare participantii la trafic.

Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza si cei care blocheaza cu intentie drumul public, in conditiile in care aceasta blocare pune in pericol siguranta circulatiei ori aduce atingere dreptului la libera circulatie a celorlalti participanti la trafic.

5. Cursele ilegale de masini, reparatiile fara autorizatie te trimit si ele dupa gratii

Pana la 3 ani de inchisoare, dar nu mai putin de un an dupa gratii sau amenda vor primi si conducatorii auto care lasa, pe partea carosabila a drumurilor publice, fara supraveghere, un vehicul care transporta produse sau substante periculoase.

Totodata, organizarea sau participarea, in calitate de conducator de vehicul, la intreceri neautorizate pe drumurile publice se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la un an sau cu amenda.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16004
  • Thank you received: 5168
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Masina mea #44094

Ma inclin ! Jos palaria !

A luat carnetul! Un indian fără mâini știe să conducă mașina: cu piciorul stâng apasă pe pedale, cu dreptul învârte de volan

16-peglob-2-indian-696x427.jpg


Pentru că avea nevoie să se deplaseze la serviciu, indianul Vikram Agnihotri (45 de ani) s-a hotărât să dea de carnet. El avea mașină, dar nu avea mâini (așa s-a născut), ceea ce ridica destule semne de întrebare cu privire la capacitatea sa de a intra în posesia permisului de conducere.

Însă Vikram nu s-a lăsat. El a iubit de mic mașinile și a reușit să convingă autoritățile că are dreptul de a fi evaluat. Odată intrat în examen, șoferul fără mâini i-a lăsat cu gura căscată pe polițiști: el a dovedit că se descurcă impecabil la volan, reușind să conducă cu ajutorul picioarelor.

Vikram se folosește de piciorul stâng pentru a apăsa pe pedale, în timp ce cu piciorul drept mânuiește, relaxat, volanul. Tot cu picioarele (cu oricare dintre ele) acționează și schimbătorul de viteze, semnalizează, dă flash-uri, reglează temperatura din mașină și volumul muzicii de la radio. Un șofer adevărat!

„Aş fi putut să iau permisul de mult timp. Ştiu să conduc deja de ani de zile, însă a fost foarte greu până am convins autorităţile să dea un amendament la lege şi să mi se permită să conduc cu picioarele. A fost o bătălie lungă, dar am câştigat-o”, spune Vikram Agnihotri, care are o slujbă de funcţionar la un club de fotbal. El merge cu mașina la serviciu, face piața și își duce familia la restaurant.

Harfa.ro îl felicită pe indianul Vikram pentru că a reușit să-și ia carnetul și îi urează să aibă parte de călătorii plăcute, fără evenimente.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6333
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #44508

Masina electrica Kenguru masoara putin peste doi metri in lungime, are 1,5 metri inaltime, fiind usor asemanatoare cu masinile din gama Smart.

1095.jpg


Autor: Lavinia Elena Niculicea

Deseori, utilizatorii de scaune rulante se află în situaţia frustrantă de fi nevoiţi să se bazeze pe alţii pentru ajutor, chiar şi pentru cele mai simple sarcini zilnice. Lipsa mobilităţii îi împiedică să fie independenţi atunci când trebuie să se deplaseze prin oraş, pe distanţe mari sau când e nevoie să se conecteze cu comunitatea. O maşina electrică special construită pentru aceştia îşi propune să schimbe asta. Este vorba despre Kenguru, o maşină cu un design special, care aduce un plus de confort şi independenţă utilizatorilor ei.

Maşina electrică Kenguru măsoară puţin peste doi metri în lungime, are 1,5 metri înălţime, fiind uşor asemănătoare cu maşinile din gama Smart. Automobilul nu este dotat cu scaune, iar şoferul în scaun rulant intră pe uşa unde în mod normal s-ar afla portbagajul. Datorită acestui proiect inovator şi îndrăzneţ, persoanele cu dizabilităţi au posibilitatea de a intra singure în maşină, cu tot cu scaun rulant, fără a avea nevoie de ajutor din partea altor persoane. Această maşină poate atinge o viteză maximă de 40 kilometri pe oră, iar bateriile îi conferă destulă autonomie pentru parcurgerea unei distanţe de aproximativ 90 de kilometri. Preţul unei astfel de maşini este de aproximativ 25.000 de dolari, iar creatorul ei este Istvan Kissaroslaki, din Ungaria.

În spatele acestei invenţii care le poate transforma viaţa celor aflaţi în scaunul rulant, se află o poveste plină de curaj şi entuziasm. Această invenţie a prins contur, odată cu Stacy Zoern, o avocată din Texas, Statele Unite, care se află într-un scaun rulant din cauza unei boli de muşchi (atrofie musculară spinală). În urmă cu câţiva ani, ea a suferit un accident de maşină după ce a pierdut controlul vehiculului pe care îl conducea, construit special pentru persoane cu dizabilităţi.

„Nu aveam încă tehnologia potrivită pentru a-mi permite să şofez”, povesteşte Zoern pentru NationSwell.
Prin urmare, ea a căutat o soluţie eficientă, care să-i permită să se deplaseze mai uşor. Astfel, Zoern a descoperit Kenguru pe Internet, în 2010. S-a gândit că această maşină îi oferă o oportunitate de a fi în sfârşit independentă şi a decis să-l contacteze pe directorul executiv al Companiei Kenguru din Budapesta, Istvan Kissaroslaki. Deoarece compania se confrunta cu probleme financiare serioase, acesta i-a spus că achiziţionarea unei astfel de maşini va fi posibilă doar peste câţiva ani.

În ciuda acestui obstacol, Zoern şi-a urmat visul cu perseverenţă şi optimism. După lungi insistenţe, ea l-a convins pe Kissaroslaki să îşi mute compania în Austin, Texas, iar împreună au plănuit cum să strângă fondurile necesare pentru fabricarea maşinii.

„Am o boală musculară. Nu vreau să merg cu 70 (km/h) pe autostradă, dar vreau să mă simt în siguranţă atunci când merg cu 25 de km/h pe o stradă din oraş, iar acest lucru încă îmi sporeşte uriaş gama de locuri unde pot merge şi pot fi independentă”, a spus Stacy Zoern.

Chiar dacă a fost o călătorie lungă, presărată cu obstacole şi neajunsuri, Zoern este încântată de ceea ce îi rezervă viitorul:
,,Sunt încrezătoare. Eşecul nu este o opţiune. Am mii de oameni care aşteaptă, aşa că nu renunţăm”, concluzionează ea.

Povestea lui Stacy Zoern ne arată că totul eşte de la un vis, de la o idee. Important este să lupţi pentru ceea ce-ţi doreşti şi să nu cedezi niciodată în faţa problemelor. O idee căreia îi imprimi îndrăzneală şi entuziasm poate schimba vieţi. Chiar dacă viaţa îţi este marcată de o dizabilitate, ea poate fi plină de speranţă, ambiţie şi iubire.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6333
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #44740

Persoane care încasează indemnizaţii pentru handicap grav de vedere au obţinut permis auto, în judeţul Alba

Două persoane din judeţul Alba, care încasează indemnizaţii pentru handicap grav de vedere, au obţinut permisul auto ulterior încadrării. Cazurile au fost descoperite în urma unor verificări prin sondaj ale Agenţiei Judeţeane Pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) şi vor fi reevaluate.

2830172-publimedia-shutterstock.jpg


Potrivit unui comunicat de presă trimis, luni, corespondentului MEDIAFAX de reprezentanţii AJPIS Alba, inspectorii au verificat eligibilitatea persoanelor cu certificate de încadrare şi tip de handicap, beneficiare de indemnizaţiile corespunzătoare, dintr-un eşantion format din 40 persoane.

„Din verificarea adminstrativă a dosarelor persoanelor cu handicap din eşantionul selectat şi din verificarea în teren, echipa de control a constatat inexistenţa dosarelor care au stat la baza încadrării în grad de handicap, pentru un număr de şapte persoane încadrate într-un grad de handicap, care deţin certificate de încadrare în grad de handicap, eliberate înainte de anul 2000, precum şi două persoane încadrate în gradul grav de handicap (vizual), care au obţinut permise auto, ulterior încadrării în grad şi tip de handicap”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, aceasta este prima etapă a campaniei “Controlul bazat pe evaluarea riscurilor (constituirea profilului de risc) al beneficiarilor încadraţi într-un grad de handicap (BGH)”, iar a doua etapă va continua până la sfârşitul lunii septembrie.

Inspectorii vor să afle cum sunt utilizate fondurile în sistemul de asistenţă socială şi să îmbunătăţească modul de stabilire şi acordare a beneficiilor de asistenţă socială, precum şi să reducă erorile şi fraudarea.


P.S.
Acesta este un punct de vedere, sau daca vreti o fata a monedei.
Si acum sa vedem si reversul monedei !


Aceasta este comunicarea intre persoane cu dizabilitati care vor sa se delaseze civilizat in Romania .

Marian-Stefan Simionov;
Acestia sunt cei ce nu prea vad pe unde parcheaza!

Marian Mustatea;
Ca la noi la nimenea...De sus pleacă totul...
Vedeți zilele astea ce se întâmplă...
Nu sa mai pomenit asta..

Stefan Constantinescu ;
Dragilor aceasta vinatoare de vrajitoare la Botosani a fost declansata acum vreo 10 ani atunci cind sotul unei angajate de la inspectoratul pentru persoane cu handicap avea certificat gradul 1 de nevazator si conducea bine mersi masina.Cind a fost depistat a renuntat la certificat in favoarea permisului si dosarul bine inteles a fost bine ingropat.Insa cei care au ajut de suferit au fost toti cei care aveau permis de conducere si certificate de handicap.Onor politia a trecut la stringerea tuturor permiselor si trimiterea la examen medical indiferent de handicap.Dupa care cu hirtia in mina toti cirjalii mergeau la politie faceau cereri sa li se restituie permisele.O umilinta de ne descris.Acum a aparut o noua metoda de umilire si discriminare.Daca vrei sa schimbi permisul si trebuie sa faci fisa medicala doctorii neurologi si cei ortopezi au devenit foarte scrupulosi si cititorii de legi,interzicind majoritatii dintre noi sa mai conducem.Dupa 32 de ani de sofat fara accidente,ni se spune ca nu mai corespundem traficului actual.Prin urmare ni se ia dreptul de a ne deplasa de a mai exista pe drumurii. Cred ca exista u directiva ne vazuta si stiuta de catre noi prin care trebuie sa fim eliminati din trafic.Stateam si priveam cum condamnatii politicieni se pling ca nu pot suporta conditiile de detentie !!! ?? !! Dar noi pe care viata nea condamnat la detentie permanenta cum suportam ? Iar societatea ne ingradeste din ce in ce mai mult dreptul de a ne deplasa si deci de a traii.
·
Jurca Florian;
Doar traim in Romania -ce ne mai mira !!!!!!!!

Lemenyi ;
Ati scris exact ceea ce am si eu pe suflet si as scrie si eu ......., anul trecut am fost la vizita medicala, dupa ce m-au puricat medicii, au vrut sa ma respinga, nu intelegeau ca masina mea e modificata exact pentru a putea fi folosita cu handicapul meu, as mai adauga, ca in Brasov am observat in parcarile supermarketurilor, oameni perfect sanatosi parcand pe locuri cu dizabilitati, cu certificate de handicap emise de primariile comunelor din jurul Brasovului

Udrea Dan ;
Asta este rautatea umana. In loc sa fim intelesi si integrati vine membru de partid si face curatenie in stil leninist. " Ce nu intelelegem, il criticam si-l eliminam din sistem ! Pentru linistea partidului, tovarasi !" Absolut penibil !
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6333
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #45505

Veşti proaste pentru şoferi. Cresc amenzile de circulaţie. Cât va costa fiecare sancţiune de la 1 ianuarie 2018

Atasamentul vesti-proaste-pentru-soferi-cresc-amenzile-de-circulatie-cat-va-costa-fiecare-sanctiune-de-la-1-489146.jpg nu s-a găsit



Veşti proaste pentru toți şoferii. Cresc amenzile de circulaţie, începând cu 1 ianuarie. Potrivit codului rutier, punctul de amendă reprezintă 10% din valoarea salariului minim brut, astfel că odată cu creşterea salariului minim punctul de amendă va creşte de la 145 de lei la 190 de lei, o creştere subsanţială.

Potrivit libertatea.ro, începând cu luna ianuarie a anului viitor, salariul minim pe economie va creşte de la 1450 de lei la 1900 de lei, potrivit Olguţei Vasilescu, ministrul Muncii.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6333
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #45592

Am gasit pe Instagram o pesoana cu handicap din Germania care poseda masina adaptata, calatoreste singur si prin alte tari, isi inchiriaza masina acolo unde pleaca , (postarea este din USA) , si isi instaleaza mecanisnul lui personal singur pe masina inchiriata nu inchiriaza o masina adaptata in tara respectiva. Gasesc foarte normal lucrul acesta pentru ca tu esti obistuit cu adaptatrea ta si nu trebuie sa te chinui sa sofezi cu alt tip de adaptare.
Oare de ce in Romania nu avem voie sa demontam mecanismul de adaptare de pe o masina si sa o punem pe alta fara sa trecem prin serviceuri specializate si RAR si teanc de documente ....???
Atașamente:
  • sara
  • Avatarul lui sara
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • \\\\
  • Posts: 964
  • Thank you received: 88
  • Karma: 12
Sara
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .