Sponsorizeaza. Ajutorul tau face diferenta!

Fie ca le spunem sponsori, oameni de suflet, inimi caritabile sau persoane cu frica de Dumnezeu si dragoste de semeni, toti cei care ne dau o mana de ajutor, care ne daruiesc cate ceva, ne sunt prieteni. Haideti sa facem ceea ce putem face pentru semenii nostri care traiesc in suferinta si astfel, cu putin de la fiecare putem salva vieti, putem aduce o raza de lumina si liniste in sufletul oamenilor cu nevoi speciale si probleme de sanatate.

In prezent pot beneficia de sponsorizari deductibile atat de la companii cu cifra de afaceri de peste 1 milion de Euro (impozitate pe baza profitului), cat si de la microintreprinderi (impozitate pe baza venitului) toate ONG-urile, indiferent de domeniul de activitate.

Pana anul trecut puteau beneficia de sponsorizari de la microintreprinderi doar ONG-urile cu servicii sociale cu minim un serviciu licentiat. Singura conditie este ca organizatia sa fie inscrisa in Registrul ANAF al entitatilor/unitatilor de cult. Aditional, a crescut limita din cifra de afaceri de la 0,5% la 0,75%, in cazul companiilor care sunt impozitate pe baza profitului.

Cine poate sponsoriza?

Legea sponsorizarii si Codul fiscal permit societatilor comerciale platitoare de impozit pe profit sa ofere sponsorizari entitatilor fara scop lucrativ/ autoritatilor publice/ persoanelor fizice pentru activitatile desfasurate in anumite domenii (spre exemplu cultura, educatie, umanitar, social) si sa beneficieze de facilitati fiscale, in anumite conditii prevazute de lege. Cheltuiala cu sponsorizarea oferita nu este o cheltuiala deductibila fiscal, dar poate reprezenta un credit fiscal, adica poate reduce impozitul pe profit de plata cu suma integrala a sponsorizarii oferite,cu conditia respectarii anumitor conditii. Codul fiscal prevede urmatoarele limite (minimul dintre):

  • 20% din impozitul pe profit datorat;
  • 0,75% din cifra de afaceri (incepand cu 29 iulie 2019)

Mai mult, societatile comerciale care sunt platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor si care efectueaza sponsorizari, potrivit Legii sponsorizarii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective.

In 2020, sumele aferente sponsorizarilor efectuale catre persoane juridice fara scop lucrativ, inclusiv unitati de cult, se scad din impozitul pe profit / impozitul pe veniturile microintreprinderilor in limitele prevazute de Codul fiscal, doar daca beneficiarul sponsorizarii este inclus la data incheierii contractului de sponsorizare in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale (Registru gestionat de catre ANAF).

Astfel, facilitatea fiscala acordata prin mecanismul de credit fiscal permite practic sponsorului sa plateasca efectiv suma respectiva catre o organizatie fara scop lucrativ (cu particularitatile mentionate) si nu in contul impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Pentru a fi inclus in calculul impozitului pe anul respectiv, contractul de sponsorizare trebuie incheiat inainte de sfarsitul anului calendaristic, iar plata trebuie efectuata pana la finele anului.

Contribuabilii care efectueaza sponsorizari au obligatia de a depune declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor (Formularul 107), aferenta anului in care au inregistrat cheltuielile respective.

Exemple calcul sponsorizare, in cazul unui platitor de impozit pe profit, respectiv in cazul unui platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor

Conform Codului fiscal, atunci cand cheltuielile legate de sponsorizare depasesc in anul de referinta limitele permise pentru credit fiscal, sumele eligibile se reporteaza dupa cum urmeaza:

  • in cazul platitorilor de impozit pe profit, diferenta poate fi dedusa din impozitul pe profit in urmatorii 7 ani consecutivi;
  • in cazul platitorilor de impozit pe veniturile microintreprinderilor, diferenta de suma care nu a putut fi scazuta din impozitul datorat se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive.

Recuperarea acestor sume in scop de credit fiscal se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului.

Ce trebuie sa faceti?

Totul se rezuma la incheierea unui Contract de Sponsorizare intre firma dumneavoastra si ASOCIATIA PRO STEM CELL. Practic, acest lucru inseamna ca platiti impozitul diminuat cu contravaloarea sponsorizarilor din anul respectiv.

Va multumim pentru generozitate si va rugam sa primiti in dar gandurile noastre bune!

 

In urma folosirii sumei donate, veti primi un raport asupra modului in care banii dumneavoastra au fost cheltuiti si al impactului pe care l-au avut in viata celor cu nevoi speciale.

Pentru indeplinirea obiectivelor si misiunii noastre caritabile, cautam sustinatori si colaboratori in derularea activitatilor si proiectelor aflate in desfasurare, pentru a ne atinge scopul propus!

Cum sa te implici

Fii partener - Implicarea companiilor in parteneriate alaturi de noi a permis identificarea si solutionarea permanenta a nevoilor persoanelor cu dizabilitati din organizatie. Le multumim partenerilor nostri si suntem determinati sa construim parteneriate de succes cu alte companii. Contacteaza-ne!

Cause Related Marketing (CRM) - este "activitatea comerciala prin care o companie si un ONG formeaza un parteneriat pentru a promova un brand, produs sau serviciu in beneficiul ambelor parti". CRM poate avea multe forme, dar in esenta "o companie se angajeaza sa faca o contributie catre o anumita cauza, prin vanzarea unui produs". Campaniile de CRM pot ajuta la construirea brandului si reputatiei companiei, la cresterea motivatiei personalului, precum si la fidelizarea clientilor existenti si atragerea de noi clienti.

Redirectionarea a 20% din impozitul pe profit datorat statului - Aceasta forma de contributie nu implica nici un fel de cost pentru compania dvs fiind suficient un contract de redirectionare a impozitului pe venit incheiat cu organizatia noastra.

Donatii de produse sau servicii - Oferind produse sau servicii nu numai ca ajuta oamenii si comunitatile nevoiase, dar ajuta si afacerea dumneavoastra prin oportunitati de PR, vizibilitate a actiunilor de CSR si intareste relatia cu angajatii dumneavoastra.

Implicarea angajatilor

Match giving este o donatie facuta in comun de catre angajati si angajatori; angajatii fac donatii individuale, fie un procent din salariul lor, fie o suma variabila, iar compania dubleaza suma. Acest lucru motiveaza personalul si construieste spiritul de echipa, unind angajatii companiei in sustinerea unei cauze nobile, efortul lor fiind dublat de catre companie.

Organizarea unor evenimente interne de catre angajati cu rol de strangere de fonduri pentru sprijinirea unei cauze sociale.

Voluntariat - implicarea angajatilor in proiectele ProStemCell garanteaza nu numai un impact asupra vietii persoanelor cu nevoi speciale, dar si asupra vietii voluntarilor insisi.

Directionarea a 3,5% din impozitul anual pe venit al angajatului - Compania poate recomanda si sustine Asociatia PRO STEM CELL in fata angajatilor ajutandu-i pe acestia sa ia o decizie informata atunci cand aleg cauza pe care o vor sustine. Aceasta forma de contributie nu implica nici un fel de cost pentru angajat, fiind suficienta completarea formularului 230 anual sau retinea la sursa a unui procent de 3,5% lunar din impozitul pe venit datorat statului.

Implicati-va si fiti alaturi de noi. Numai impreuna putem reusi!

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .